גרים באזור תל אביב? זה משפיע על תשלומי המיסים

מדינת ישראל, בדומה למדינות מערביות אחרות, גובה מהתושבים מיסים כדי לממן את ההוצאות השוטפות שלה. מערכת המיסוי נועדה לממן תחומים כמו חינוך, רווחה, בריאות, תחבורה וכיוצא באלו. גביה של מיסים, כמו שכולנו יודעים, מתנהלת במספר ערוצים ולא כולם משלמים את אותו הסכום תמיד. במאמר הבא אנחנו נעשה קצת סדר בנושא. כאשר הדגש יהיה על ההשפעה של מקום המגורים על תשלום המיסים אותו תשלמו בסופו של דבר. אם אתם רוצים לשמוע עוד, אנחנו כאן כדי לספק לכם את כל הפרטים. בואו נתחיל. 

איך נקבע שיעור המס אותו יש לשלם 

חוק המיסוי בישראל, בדומה למקומות אחרים, הוא חוק ארוך ומפורט. אם נרצה, נראה כי מופיעים בו אינספור סעיפים אשר יכולים להגדיר בדיוק כמה כל אזרח נדרש לשלם ובאילו מקרים. המטרה של המדינה היא לא פעם, להשתמש בתשלומי המיסים כדי לעודד מדיניות. למשל, במקרה האמור, מדינת ישראל מעוניינת לעודד ישראלים לעבור למגורים בפריפריה הגיאוגרפית. לכן, ישנם ישובים אשר תושביהם זכאים להנחה בתשלומי המיסים. בין היתר אנחנו נמצא ברשימה את תושבי אילת, תושבי עוטף עזה, התושבים ביישובי הצפון וכן הלאה. ישנן קטגוריות נוספות דרכן אפשר לקבל הנחה זו או אחרת. ל

משל, הורים לילדים צעירים זכאים להפחתה בתשלומים, חיילים משוחררים ועוד. לכל הנחה מהסוג הזה אנחנו קוראים 'נקודת זכות'. כל נקודת זכות מזכה בהנחה קבועה בשיעור מסוים, המשתנה לאורך השנים בהתאם למשתנים כאלו ואחרים. ככל שיש לאזרח מסוים נקודות זכות רבות יותר, כך הוא מקבל הנחה בתשלומי מס הכנסה. באופן הזה המדינה למעשה קובעת כמה ישלם כל אזרח. אבל זה כמובן לא הקריטריון היחיד. 

מי שמרוויח יותר ישלם יותר 

המדינה ממסה גם על פי מדרגות מס הכנסה. כלומר, מי שמרוויחים בחודש שכר מינימום, לא ידרשו לשלם מיסים. לעומת זאת, מי שמרוויחים יותר מכך והרבה מעבר לכך, ישלמו שיעור גבוה יותר מההכנסה שלהם לרשויות. בדיוק בגלל זה אנחנו מדברים לא פעם על ההכנסה שלנו במילים: ברוטו ונטו. כלומר, אנחנו יכולים להרוויח המון בברוטו, אבל בנטו, הכסף שנכנס לנו לחשבון הבנק נמוך בהרבה.
לא בטוחים לגבי גובה המס שאתם משלמים? או שחושבים שנגבה מכם יותר מדיי מס מסיבות כאלו ואחרות. זה הזמן לפנות אלינו : משרד עו"ד מיסים קרן שקד.

מה זה מע"מ ואיך הוא משפיע על התשלומים 

מי שעובדים בתור עצמאים ועוברים את תקרת הפטור ממע"מ. כלומר, מי שהפכו עוסק מורשה, נדרשים לשלם על כל הכנסה 17% למדינה, נכון לכתיבת שורות אלו. במידה ואותו בעל עסק הוציא כסף על העסק, מדובר על תשלומים אשר נועדו להבטיח את קיום העסק, את הפעילות השוטפת וכן הלאה, הוא יכול 'להתקזז על המע"מ'. כלומר, הוא יכול לטעון כי שילם מע"מ בעבור השירות או המוצר אותו רכש לעסק. לכן, אפשר להפחית את תשלום המע"מ מתשלומי המע"מ אותם הוא משלם על כל עסקה ממנה הרוויח העסק. זה נשמע אולי מורכב, אבל האמת היא כי כל עוד נקפיד לאסוף את הקבלות מספקים המעניקים שירותים לעסק, כך נוכל לחסוך לא מעט בכל חודש. 

אתם לא צריכים לנחש שום דבר 

בשורה התחתונה, הדברים די פשוטים. נכון, אולי המגורים בתל אביב לא נותנים לכם הנחה בתשלומי המיסים. אבל קודם כל, כדאי לבדוק האם כתובת המגורים הקודמת שלכם נמצאת ביישוב המקבל הנחה ברשות המיסים ואולי, תוכלו באופן הזה להרוויח לא מעט, אם תבחרו לא לשנות את כתובת המגורים שלכם למשל. אתם יכולים לבדוק האם בגלל נסיבות החיים מגיעות לכם הנחות נוספות וכן הלאה. 

עורך דין מיסים, ידאג לאסוף את כל הפרטים ולהדריך אתכם בצורה מדויקת. כך, תהיו בטוחים כי אתם ממצים את האפשרויות העומדות לפניכם, עד תום.