רוצה להיפטר מהרכב בתל אביב? זה הצעד הבא שלך

יש כל מיני סיבות אשר יכולות להוביל אותנו לבחור להיפרד מהרכב שלנו. פעם אחת, הבחירה תהיה משום שאנחנו כבר לא צריכים מכונית. לצורך העניין, המגורים בעיר תל אביב, בייחוד עם פתיחתה של הרכבת הקלה, למעשה מייתרים את הצורך בשימוש ברכב באופן קבוע. במקרים אחרים, תאונה או פשוט שחיקה של הרכב לאורך זמן, עלולים להוביל אותנו למסקנה כי הגיע הזמן להחליף מכונית. אם גם אתם רוצים להיפרד מהמכונית שלכם אבל אתם לא יודעים מה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, אנחנו כאן כדי לספק לכם את כל המידע שיעזור לכם לקבל החלטה נבונה. המשיכו לקרוא ותקבלו מענה לכל שאלה. 

אילו אפשרויות עומדות לפנינו 

בגדול אפשר לחלק את האפשרויות של מי שרוצה להיפרד מהרכב שלו לשתי קבוצות: 

  1. מכירה של הרכב והעברה שלו לבעלים אחרים: אנחנו יכולים לבחור למכור את הרכב יד שניה או להעביר את המכונית לקרוב משפחה וכיוצא באלו. כמובן, אנחנו צריכים לוודא כי המכונית עומדת בקריטריונים וכי אכן ניתן למכור אותה. כלומר, אם אנחנו מדברים על אוטו ישן מדי או כזה אשר נפגע קשה בתאונה, לא בטוח כי נוכל למכור אותו וגם לא ממש בטוח כי הכסף אשר נקבל בתמורה יהיה שווה את המאמץ שעשינו בניסיון למכור אותו הלאה. 

  2. מכירה של הרכב לפירוק: אנחנו יכולים לבחור להוריד את הרכב מהכביש לחלוטין ופשוט להעביר אותו לחברה אשר מבצעת פירוק רכבים ומכירה של החלקים. כאן, אנחנו למעשה 'מורידים מהראש' את כל מה שנוגע לפן הבירוקרטי של ההיפרדות מהרכב ומפקידים את העבודה בידיים של משהו אחר. מה גם שלא פעם, בעיקר ברכבים ישנים או כאלו אשר עברו תאונה, בחירה מהסוג הזה תהיה משתלמת יותר במישור הכלכלי, בדיעבד. 

כמה מילים על משרד הרישוי 

אם אנחנו רוצים לעבור תהליך של הורדת רכב מהכביש משרד התחבורה, אנחנו צריכים לראות כי אנחנו עושים את העבודה כמו שצריך. לצורך העניין, אנחנו לא רוצים להשאיר את מספר לוחית הרישוי מזוהה עם תעודת הזהות שלנו וכיוצא באלו. בשביל לעשות את זה, הורדת רכב מהכביש משרד הרישוי, אנחנו צריכים להגיע לסניף של משרד הרישוי, הקרוב למקום המגורים שלנו. שם נמלא טופס בקשה ולצרף תעודת זהות למסמך. אפשר כמובן גם להגיש בקשה מקוונת. במידה ועליכם לשלם אגרה אשר הצטברה לאורך השנים, תדרשו לעשות את זה ובתוך פרק זמן קצר, משרד הרישוי יעדכן את הפרטים במערכת. אגב, אם מגיעים לכם החזרים על תשלומי אגרה אשר חוייבו בעבר, תוכלו להגיש בקשה מקוונת גם כן ואם יאשרו את הבקשה תקבלו את הסכום ישר לחשבון. 

המהלך הזה קריטי ,כיוון שרק באופן הזה, לא יהיו טעויות ברישומים שלכם ולא תהיו בבעיה במידה ותרצו לרכוש מכונית חדשה או אם יבקשו מכם תשלומי אגרה על רכב אשר בפועל, לא נמצא ברשותכם יותר. 

אתם יכולים להפוך את התהליך פשוט וקל יותר 

אתם יכולים להפוך את כל תהליך הפרידה מהמכונית הישנה, פשוט. אתם לא צריכים ללכת ולחפש קונים, להעביר להם את הבעלות על הרכב ועוד לא לקבל את התמורה הכספית הראויה, רק כיוון שהרכב עבר תאונה קשה וכן הלאה. אתם יכולים פשוט להעביר את המכונית לסוכנות המתמחה בפירוק רכבים. כך, תקבלו סכום נאה בעבור המוצר. הסוכנות תגרור את הרכב ותעזור לכם לנהל את ההליך הבירוקרטי בהצלחה. עכשיו הזמן לעשות את זה ולהתחיל בחיים חדשים.