חשיבות בחירת עו " ד הסכמ י ממון מקצועי בערים הגדולות תל אביב וחיפה

הבחירה להינשא ולהקים תא משפחתי, היא בחירה משמחת ומרגשת, אשר מעלה תחושות רבות בכל אחד. זוגות רבים, בעת הנישואים, בכלל לא חושבים על מציאות בה ידרשו לפרק את הבית ואת התא הלכלי המשותף. עם זאת, בשנים האחרונות, עולה המודעות לנושא הזה. במאמר הבא אנחנו רוצים להסביר קצת על עבודה של עורכי דין הסכמי ממון. נדבר על המשמעות של ההסכם, למה הוא חשוב ומה אתם צריכים לדעת לפני שאתם מקבלים החלטה כזו או אחרת. אם אתם רוצים לשמוע עוד, אנחנו כאן כדי לספק לכם את המידע הרלוונטי. 

כמה מילים על ההסכם עצמו 

המטרה של ההסכם, היא לעגן במישור המשפטי, את חלוקת הרכוש במידה ובני הזוג יחליטו להיפרד בעתיד. הרעיון מאחורי ההסכם הוא למנוע חיכוך עתידי והרסני לעיתים, בניסיון לחלק את הרכוש המשותף בין השניים אשר החליטו להקים בית משותף. אגב, ההסכם לא רלוונטי רק עבור מי שנכנסים לזוגיות כאשר הם בעלי נכסים וממון. אנחנו יודעים כי לאורך השנים, נצבר רכוש משותף. בין אם משום שבני הזוג בוחר לרכוש בית משותף או להשקיע באפיקים כאלו ואחרים. המטרה היא לשמור על האינטרסים של שני הצדדים ולערוך את ההסכם, כאשר בין השניים שוררת אהבה וידידות. באופן טבעי, כך קל יותר לקבל החלטות, לפני שרגשות סוערים משפיעים על שיקול הדעת. מה שיכול בהחלט לקרות בתהליך של גירושין וכיוצא באלו. 

למה כדאי להיוועץ בעורך דין 

כדי שההסכם יקבל תוקף משפטי מחייב, יש להציגו בפני בית משפט או בפני נוטריון. כל עוד ההסכם לא תקף במישור המשפטי, במידה ויהיו גירושין בעתיד, ההסכם לא יגן על אף אחד מהצדדים ויהפוך חסר תועלת. עורכי דין הסכמי ממון קודם כל ידעו איך לגרום לכך שהמסמך יהפוך קביל במישור החוקי. לאחר מכן, אנחנו צריכים לזכור כי באופן טבעי, בדרך כלל, לא חותמים על ההסכם בעלי ניסיון. אלא, המטרה היא לחתום עליו פעם אחת בלבד. לכן, בהיכרח, ישנם נושאים בהם לא נדע לתת את הדעת בשלב הראשון. לעומת זאת, עורכי דין הסכמי ממון מנוסים ידעו להגיד לכם בדיוק באילו סעיפים יש לתת תשומת לב נוספת. הם ידעו לשער מה עלול להתרחש בעתיד וכך, תוכלו לחתום על הסכם אשר יתן לכל אחד משני הצדדים תחושת ביטחון ומוגנות. 

מה עושים אם אחד הצדדים מסרב לתהליך 

באמת, אנחנו מדברים על נושא אשר עלול להציף תחושות של אי נעימות. הרי על פניו, אם הכל טוב, למה צריכים הסכמים מהסוג הזה? אבל אנחנו חושבים כי היום, המציאות מוכיחה, כי אף אחד לא חסין. לצערנו, אחוז הגירושין עולה משנה לשנה ותמיד אפשר לשקף לצד השני, עד כמה הסכם מהסוג הזה יכול לעודד תחושה של רוגע ונינוחות. הרי כאשר חותמים על הסכמים מהסוג הזה, אנחנו יודעים בוודאות, כי לא משנה מה יקרה בעתיד, שני הצדדים מוגנים במישור הכלכלי. מספיק להסתכל לצדדים כדי לראות מה קורה לזוגות אשר בחרו להימנע ולא לנהל שיחה עניינית בנושא הזה מראש. כמובן, עורך דין מנוסה ידע איך לגשת לדיון בצורה עניינית ורגישה. כדי להסיר את המגננות ולאפשר עבודה משותפת עד להסכמה מלאה של שני הצדדים. 

אפשר לחתום על ההסכם בכל שלב 

לא חייבים לחתום על חוזה משותף בתחילת הנישואין דווקא. אפשר להחליט על קיום הדיון גם במהלך שנות הנישואין ואפילו לפני החתונה עצמה. הכל תלוי בכם ובצרכים שלכם. בכל מקרה, ההמלצה היא כמובן לפנות עוד היום לקבלת מענה מקצועי. כך ניתן יהיה להתחיל בתהליך במהירות ובצורה יעילה. 

איך נבחר את איש המקצוע המתאים? 

בשוק אפשר למצוא מגוון עורכי דין מצויינים. כדאי תמיד לבחור במי שיש לו ניסיון ומי שפועל בסמוך למקום מגוריכם. כך, תקצרו את התהליך ותהפכו אותו יעיל בהרבה.