בתל אביב שכונות רבות, בניהן שכונת יד אליהו המכונה על ידי רבים "הסינדרלה של תל אביב", בזכות הפריחה היחסית מאוחרת שלה. היום תוכלו למצוא חיי קהילה מעניינים ואווירה צעירה בשכונת יד אליהו, אך מה לגבי בתי ספר? במאמר זה נפרט על בתי ספר שתוכלו למצוא בשכונת יד אליהו: מידע חיוני לזוגות צעירים ובוגרים שרוצים לשלוח את ילדיהם לבתי ספר ולהיות בטוחים שבשכונה בה הם גרים יש מערכת חינוך מוצלחת, ושיוכלו להפקיד את ילדיהם בידיים טובות. 

בחירה של בית ספר: איך עושים את זה?

כאשר זוג צעיר עם ילדים רוצה לעבור דירה, מערכת החינוך היא אחד השיקולים המרכזיים ביותר בבחירת השכונה בה יגורו. בין אם מדובר בפריפריה או בעיר מרכזית כמו תל אביב, כולם רוצים להיות בטוחים שהם עושים את הבחירה הנכונה ושולחים את ילדיהם לבית ספר מצליח שיוכלו להיות רגועים עם הידיעה שילדיהם לומדים בו. אם אתם מתלבטים לגבי שכונת יד אליהו, חשוב לדעת על בתי הספר שנמצאים בשכונה כדי שתכירו את כל רשת האפשרויות הרחבה הפרושה לפניכם. 

אלו בתי ספר יש בשכונת יד אליהו

בשכונת יד אליהו הוותיקה יש מספר בתי ספר אליהם אפשר לשלוח את הילדים. מדובר בבתי ספר יסודיים, בתי ספר תיכוניים, ישיבות וגם בתי ספר של חינוך מיוחד. בפסקאות הבאות נפרט לגבי בתי הספר היסודיים הבאים:

  1. בית ספר רוקח
  2. אמרי דוד 
  3. בית ספר הגליל

נתאר כעת את המיקום הכללי שלהם, את סוג הלימודים ולאיזו אוכלוסייה בתי ספר אלו מתאימים.

בית ספר רוקח: לב יד אליהו

בית ספר רוקח הוא בית ספר יסודי הנמצא בלב שכונת יד אליהו. אם ברצונכם לשלוח את ילדיכם לבית ספר עם אווירה חברתית תוססת, פעילויות הווי, התנדבויות וערכים, בית ספר רוקח הוא בית הספר בשבילכם. בית ספר רוקח לוקח כל תלמיד ותלמיד ורוצה להנחיל בו ערכים של פתיחות, הקשבה, סובלנות והבעת דעה. בית הספר דוגל בהתפתחות טכנולוגית ומתאים את דרך הלימודים לעתיד המשתנה והחדשני. בית הספר קהילתי ומטפח בתלמידים את היכולות לראות את האחר, ליזום ולכבד את סביבת החיים באשר היא. 

תלמוד תורה אמרי דוד: חינוך תורני 

אם אתם שומרים על אורח חיים דתי ורוצים לשלוח את ילדיכם לתלמוד תורה, בית ספר אמרי דוד הוא המקום בשבילכם. בית הספר נמצא על דרך ההגנה בגבול הדרומי של שכונת יד אליהו, בקרבת גן התקווה: פארק פסטורלי ונעים. בבית הספר מנחילים ערכים של שמירת מצוות וכבוד האדם. אם חשוב לכם לשמור על אורח חיים דתי, תוכלו להיות בטוחים שזה בית הספר המתאים בשביל ילדכם. 

בית ספר הגליל: בית ספר קהילתי סמוך ליד אליהו

בית ספר הגליל הינו בית ספר קהילתי בדומה לבית ספר רוקח. נמצא דרומית לשכונת יד אליהו אך ממש סמוך אליה, בעל אווירה פסטורלית ונעימה. בבית הספר יש אפילו גינה לימודית ובה צמחים שהתלמידים לומדים לטפח בשעות הפנאי. בנוסף יש בבית הספר פעילויות מעניינות כגון שיעורי צילום, שיעורי מחשבים, התנדבויות ועוד. בית הספר דוגל בערכים של עבודת צוות, נתינה ויוזמה, וכל ילד יכול להתפתח ולפרוח בו. 

בתי ספר תיכוניים: לאן אפשר לשלוח את בני הנוער בשכונת יד אליהו

לאחר שפירטנו לגבי בתי ספר יסודיים בשכונת יד אליהו חשוב שתכירו גם את האפשרויות הקשורות לבתי ספר תיכוניים, לבני הנוער הבוגרים שלכם. להלן יפורטו מספר בתי ספר תיכוניים בשכונת יד אליהו:

  1. תיכון עירוני ט'
  2. בית ספר נתיב
  3. תיכון ראשית עירוני ח'

הבחירה לאיזה בית ספר ללכת בגילאי תיכון חשובה מאין כמוה, משום שמדובר בשנים מעצבות לבני הנוער וחשובה מאוד המסגרת החברתית והלימודית שיהיו בה. לכן חשוב לערוך בחירה מושכלת כאשר בוחרים לאיזה בית ספר תיכון לשלוח את הילדים. 

תיכון עירוני ט': בית מתוך הקהילה

תיכון עירוני ט' הינו תיכון גדול בעל אוכלוסיית תלמידים הולכת וגדלה. בית הספר מאופיין בעשייה חינוכית ענפה, והאמונה היא שבבסיס התפיסה החינוכית נמצא הדיאלוג בין המורה לתלמידים והקשר המכבד שנוצר בעקבות דיאלוג זה, שמוביל לאמון, מוטיבציה ללמידה ולהתפתחות. בית ספר תיכון עירוני ט' נמצא במזרח שכונת יד אליהו ומהווה בחירה טובה לכל מי שירצה ללמוד בו. 

בית ספר נתיב: חינוך מיוחד 

אם ילדיכם צריך מסגרת של חינוך מיוחד, בית ספר נתיב בשכונת יד אליהו הוא בית הספר בשבילו. בית הספר הממלכתי נתיב מאמין בפיתוח של גישה אינדיבידואלית לכל תלמיד, על ידי גיוס משאביו הרגשיים וכוחותיו הבריאים של התלמיד לפיתוח של מודעות עצמית ויציבות נפשית. בית הספר מתמקד בפיתוח כישורי החברתיים של התלמיד, תוך שימוש משולב בטיפולים חינוכיים ורגשיים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים. בבית הספר ישנם סוגי טיפול רבים כגון טיפול באמנות ומוזיקה, טיפול על ידי בעלי חיים, טיפול בכתיבה, ועוד. ישנם חוגים שונים בבית הספר כדי לגוון את שגרת התלמידים. אם ילדכם זקוק לחינוך מיוחד, פנו לעיריית תל אביב כדי לשמוע עוד פרטים לגבי בית ספר נתיב.  

תיכון ראשית עירוני ח': שאיפה למצוינות

תיכון ראשית עירוני ח' נמצא בלב שכונת יד אליהו ומתאים לכל מי שמעוניין שילדיו ילמדו במסגרת שמעודדת מצוינות. בבית הספר ישנם מגמות לימוד מגוונות וחדשניות שמעצימות את התלמידים ומעודדות כל אחד מהם למצוא את הנישה הייחודית שלו: מגמת רובוטיקה, מגמת דיבייט, מגמת סייבר, ועוד. אחוזי המיצוי לבגרות גבוהים מאוד בבית ספר זה- 96% זכאים לבגרות מלאה, ו- 95% מבוגריו מתגייסים לצה"ל. בית הספר מעודד אווירה ספורטיבית תחרותית ורבים מתלמידיו משתתפים בתחרויות ספורט שונות כגון ריצה ואתלטיקה וזוכים במקומות ראשונים. בנוסף, בבית הספר ישנה גינה חקלאית אשר מעודדת את התלמידים להכיר, לשמור ולכבד את החי והצומח בסביבתם. תיכון ראשית עירוני ח' הינו המקום המושלם למי שרוצה לשלוח את ילדיו למסגרת הדוגלת במצוינות לצד פיתוח אישי ופיתוח ערכים. 

כיצד לבחור בית ספר ביד אליהו: כל התשובות

כאשר שולחים את הילדים לבית הספר אנו רוצים להיות רגועים, סמוכים ובטוחים כהורים שהם נמצאים בידיים טובות. למה חשוב לשים לב כאשר בוחרים בית ספר בשכונת יד אליהו? ראשית, חשוב שתהיה במוסד הלימודים אווירה לימודית. מורים מקצועיים ודרך העברת חומר שתעודד אווירה טובה ותגרום לתלמידים למוטיבציה לשבת וללמוד. שנית, אווירה חברתית והווי הינם חשובים לא פחות: אנו רוצים שהילד לא יהיה בודד אלא שימצא את מעגל החברים שלו שיוכל לבלות איתם בהפסקות ובשיעורים. לכן כדאי לבחור בית ספר שנמצא בשכונת המגורים שאתם גרים בה, כדי שהחברים שיכיר בבית ספר יגורו לידו ויוכל להיווצר הווי חברתי גם בשעות אחר הצהריים. בשכונת יד אליהו יש מספר בתי ספר כאלו שיענו על הצרכים שלכם ושל ילדכם. 

לסיכום

בחירה של בית ספר ללימודים של ילדכם אינה דבר שיש להקל בו ראש, בשכונת יד אליהו יש מבחר בתי ספר מעולים, יסודיים ותיכוניים, ממלכתיים או דתיים, וגם כאלו המותאמים לצרכים מיוחדים.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן