המעבר לתל אביב לרוב נובע מחיפוש אחר החיים התל אביביים – חיי לילה תוססים ואווירה מגניבה וצעירה ביום. שכונת יד אליהו מתחדשת בימים אלו ועתידה להעניק את החוויה התל אביב האולטימטיבית עבור צעירים

כנראה שבקלות נוכל לקבל הסכמה רווחת על כך שהעיר תל אביב היא עיר מיוחדת במינה. רבים בוחרים לעבור לגור בה בצעירותם על מנת לחיות את החיים התל אביביים ואפילו בבגרותם, עיר מיוחדת ומגוונת אשר ילדים בהחלט נהנים לגדול בה ועבור צעירים ומבוגרים יש אינספור אפשרויות בילוי, עבודה וכמובן, מגורים. העיר מחולקת לאזורים גיאוגרפיים וגם לשכונות. לכל אזור או שכונה ייחודיות ואופי אשר בהן השכונה מוכרת.

שכונת יד אליהו

בתוך העיר תל אביב, יחסית בצפון העיר אך בהחלט במזרח, שוכנת שכונת יד אליהו. בשכונה ממוקם היכל מנורה מבטחים של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב. מעבר לאולם המפורסם מפוזרים בשכונה בתי ספר, גינות ציבוריות ובעצם כל מה שאנשים צריכים על מנת להתקיים ברמת חיים גבוהה במרכז הארץ, הלוא היא העיר תל אביב. למרות שמדובר בשכונה בתוך תל אביב, היא פחות מאופיינת בחיי הלילה התוססים של אזור מרכז תל אביב, אך עדיין מאופיינת באופי תל אביבי עם בתי קפה וחנויות אופנתיות יחסית בדמי שכירות נמוכים אל מול אזורים מרכזיים יותר בעיר אשר מעניקים תחושת מגורים דומה.

רחוב לה גוארדיה

שכונת יד אליהו מאופיינת גם ברחוב הראשי החוצה אותו, רחוב לה גוארדיה. השם ודאי מוכר יותר בתור המחלף באיילון, אך בעצם מדובר ברחוב ארוך מאוד לכל אורך השכונה. בשונה מהבתים החדישים והיותר יוקרתיים בשכונה, רחוב זה מאופיין יותר בבתי שיכון ישנים. עם התפתחות שכונת יד אליהו, מתחילה גם מגמה של פינוי הבניינים הללו והחלפתם בבניינים חדשים המגיעים לכ-10 קומות. השינוי הזה יביא עמו גם שינוי בנוף השכונה אך גם אופציה לפתיחה של חנויות ובתי קפה בקומה הראשונה. זאת ישווה לשכונה חיי לילה או אפילו חיי יום הדומים יותר למרכז תל אביב.

NEXT TLV

אחד הפרויקטים הגדולים והמוצלחים של פינוי בינוי אשר נעשו ביד אליהו, ממש ברחוב לה גוארדיה, הוא פרויקט NEXT TLV אשר חידש מספר בניינים וכעת מציע דירות אלו למכירה. בהתאם לרצון להפוך את יד אליהו לשכונה צעירה ומזמינה, בקומה הראשונה של הבניינים אכן יש בתי עסק כדוגמת בתי קפה וחנויות אופנתיות. תחילת הפרויקט הייתה בשנת 2017 ורוב הדירות בפרויקט כבר נמכרו בשל הביקוש הרב למגורים ביד אליהו בדירות חדשות.

דירות למכירה

הפרויקט כולל 275 דירות בכל הבניינים יחדיו אשר מגיעים לכ-8 קומות. בבניינים ניתן למצוא דירות החל מ-2 חדרים ועד לדירות 5 חדרים כולל דירות פנטהאוז וגם דירות מיני פנטהאוז. עבור דירות 4 חדרים נמוכות ניתן למצוא הצעות למכירה בעלות של מעל 3 מיליון שקלים. מחיר זה הוא מחיר נמוך יחסית למחירי דירות 4 חדרים במרכז תל אביב בשכונות הנחשבות צעירות ותוססות יותר. בפועל, זה הוא בהחלט העתיד הקרוב של שכונת יד אליהו.

חלומות תל אביב

פרויקט פינוי בינוי נוסף אשר בהחלט מציע חווית מגורים צעירה במחירים שפויים ממש בלב שכונת יד אליהו ועל כן גם יחסית במרכז תל אביב, הוא פרויקט חלומות תל אביב. מדובר בפינוי בינוי של 2 בנייני שיכון ישנים והפיכתם לבניינים חדשים ואפילו גבוהים יותר מאשר הבניינים שפונו. הפרויקט שוכן ברחוב יפתח, בצמוד לרחוב לה גוארדיה שהוא הרחוב הראשי של שכונת יד אליהו. הפרויקט נסגר למכירה, כלומר כל הדירות בפרויקט נמכרו לגמרי. כעת, קניית הדירות בפרויקט אפשרית רק בתור קניית דירה יד שנייה.

גינדי אפר האוס

באם אתם מעוניינים ברכישת דירה יד ראשונה מקבלן, גינדי אפר האוס הוא בהחלט פרויקט הדירות בשבילכם. מדובר בפרויקט בנייה של חברת גינדי החזקות המפורסמת אשר מוכרת בשל הרבה פרויקטים של בניה מוצלחים ברחבי הארץ. הבניה בשכונת יד אליהו כוללת שני בניינים המגיעים לגובה של 30 קומות כל אחד. הבניינים יושבים בלב שכונת יד אליהו. על מנת להוזיל את שכירת או קניית הדירה בפרויקט אין בו חללים משותפים כדוגמת בריכת שחייה או חדר כושר אך הוא כן יושב סמוך להיצע רחב של מקומות דומים בשכונה עצמה.

דירות למכירה

הפרויקט מציע 740 דירות למכירה אשר רובן כבר נמכרו. בין הדירות למכירה ניתן למצוא דירות של 2 חדרים, 3 חדרים וגם 4 חדרים. נוסף על דירות אלו אשר מוצעות יותר למשפחות צעירות או לצעירים המעוניינים לעבור לתל אביב, ישנן גם דירות הפנטאוז בפרויקט הנמכרות בכ-9 מיליון שקלים. המחיר של דירת 2 חדרים הוא כמיליון שקלים, מה שנחשב זול מאוד אל מול מחירי דירות במרכז העיר תל אביב ומגמה זאת ממשיכה גם עבור דירות 3 ו-4 חדרים שבפרויקט.

פנטאהוז ביד אליהו

בהנחה שמחפשי הדירה הם זוג צעיר אך מבוסס, או אפילו זוג מבוגר אשר רוצה לחוות את תל אביב, החיפוש בהחלט יכול להיות ממוקד בחיפוש אחר פנטהאוז. האפשרויות לרכישת פנטהאוז בשכונת יד אליהו כוללות גם את הפנטהאוזים אשר מוצעים כחלק מפרויקטי הבניה שהוזכרו, אך בהחלט גם פנטהאוזים בבניינים קיימים. כאשר רוכשים פנטאהוז בבניין ביד אליהו מקבלים חוויה איכותית ויוקרתית, במחיר הרבה יותר נמוך מאשר פנטהאוז באזורים מרכזיים של תל אביב כדוגמת אזור שרונה.

דירות למכירה

פנטהאוז בפרויקט הבניה של גינדי, בקומה ה30 יעלה כ-9 מיליון שקלים. עבור פנטאהוז בפרויקט הבינוי NEXT TLV המחיר דווקא ינוע בין 4 מיליון שקלים ל5 מיליון שקלים, זאת לאור הגובה של הבניינים לעומת הגובה של גינדי. דירות פנטהאוז אחרות, שלא כחלק מפרויקטי בניה אלו, יעלו גם כן החל מ-4 מיליון שקלים כמובן כתלות בגובה הבניין בו הדירה ממוקמת ובאופן כללי במחיר של הפרויקט כולו.

דירות למכירה ביד אליהו

בדומה לכל מקום אחר בארץ, מעבר לפרויקטים חדשים או פרויקטי פינוי בינוי, תמיד ניתן לקנות דירות ביד אליהו יד שניה, כלומר לא מקבלן, ולקבל את אותה החוויה, או לפחות חוויה דומה מאוד, לדירות בפרויקטים שצוינו. דירות 3 חדרים ביד אליהו מגיעות לכ-2.5 מיליון שקלים. מחיר זה אמנם גבוה ביחס לאזורים אחרים בארץ, אך בהתאם לאיכות החיים והלייף סטייל אשר מציעה יד אליהו בהחלט מדובר במחיר סביר ואפילו משתלם אם משווים למחירי דירות 3 חדרים באזורים אחרים בתל אביב. דירות 4 חדרים גם יגיעו למחיר דומה של החל מ2.5 מיליון שקלים, הכל כתלות באופי הבניין, הקומה ומאפיינים אחרים.

דירות למכירה ביד אליהו הופכות מבוקשות יותר ויותר עם הזמן. השכונה הוותיקה משנה את פניה כמעט לגמרי עם המון פרויקטי בניה חדשים כולל פינוי בינוי. חברות גדולות מטביעות חותם בשכונה עם בניינים גבוהים המציעים מאות דירות למכירה ביד אליהו. הפרויקטים החדשים מאפשרים לדמיין, ולקבל, שכונה צעירה ותוססת חיים בעקבות בתי הקפה, החנויות והמסחר הצעיר אשר מוכנס לשכונה כחלק מהפרויקטים החדשים. אין ספק שעיריית תל אביב שמה תשומת לב יתרה לשכונה, וזה עובד לה.

דירה למכירה ברחוב מונאש 4 - יד אליהו, תל אביב
דירה למכירה ברחוב מונאש 4 - יד אליהו, תל אביב

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

דילוג לתוכן