כיום האינטרנט מספק לנו מידע אובייקטיבי ודעה כמעט על כל דבר ועל כל החלטה בחיינו. אתר מדלן מכיל מידע נרחב על שכונות ברחבי הארץ במטרה לאפשר למתלבטים להחליט על סמך מידע איכותי ונגיש היכן לגור. מה יש לאתר מדלן להגיד על שכונת יד אליהו?

אתר מדלן

בעולם של היום רוב ההחלטות הגדולות באמת נלקחות רק לאחר ייעוץ, הכוונה וכמובן – בדיקה באינטרנט. אתר מדלן הוקם בשנת 2012 ושם לעצמו למטרה לתת לאנשים מכל קשת הנדל"ן, מידע מהימן ואיכותי אודות נכסים למכירה ולהשכרה. חיפוש באתר מדלן מאפשר לא רק גישה למאגר רחב היקף של דירות למכירה ולהשכרה, אלא גם מידע אודות איכות השכונה שמסביב וסקירה אודות הדירה מבחינת החינוך באזור, תחבורה ופרטים חשובים נוספים.

לפניכם סיכום של המידע המוצג באתר מדלן על שכונת יד אליהו

סקירה כללית

באם אתם מחפשי או מוכרי דירות דרך אתר מדלן תוכלו לקבל גם סקירה כללית על שכונת יד אליהו. לפי האתר השכונה בעבר הקרוב הייתה שכונת פועלים בעלת אופי בנייה ישן ללא חיי פנאי צעירים ותוססים ועל כן, המגורים בה במחירים סבירים והיא נחשבה שכונה די סולידית. כל זאת עתיד להשתנות הודות לתשומת לב מיוחדת שנותנת עיריית תל אביב לשכונה כדוגמת תכניות בנייה נרחבות. אלו יוסיפו לשכונה אלפי דירות חדשות ויוקרתיות ויעלו את אחוז הצעירים בעיר ובהתאם גם ישנו את אופייה.

קהילתיות

הבחירה לגור בשכונה בעיר תל אביב תלויה גם באופי השכונה מבחינת קהילתיות. אתר מדלן מציג תמונה מאוד חיובית של השכונה – קבוצות לכל חברי השכונה אשר מאפשרות תקשורת בין כולם. האווירה השכונתית מאפשרת ארגון אירועים שכונתיים לכל הגילאים, החל מגילאי הגן ועד לקבוצה אשר מאפשרת פלטפורמת תקשורת בין צעירים לארגון אירועים ושיתוף מידע.

מחירי דירות ביד אליהו
שכונת יד אליהו כוללת בתוכה, בדומה לשכונות אחרות בתל אביב, הרבה סוגים של נכסים ועל כן גם טווח אפשרויות מגורים ומחירים נרחב. המחיר הממוצע למכירת נכס בשכונה הוא כ-2.5 מיליון שקלים והמחיר הממוצע למכירת מ"ר בשכונה הוא כ-34,700 שקלים. האתר גם מפרט מחיר ממוצע לדירות לפי כמות החדרים בדירה.

  1. דירות 2 חדרים יד ראשונה – מחיר ממוצע של 2.11 מיליון שקלים
  2. דירות 2 חדרים יד שניה – מחיר ממוצע של 1.8 מיליון שקלים
  3. דירות 3 חדרים יד שניה – מחיר ממוצע של 1.91 מיליון שקלים
  4. דירות 4 חדרים יד שניה – מחיר ממוצע של 2.1 מיליון שקלים

מחירי השכרת דירות ביד אליהו
בדומה לפירוט עבור מחירי מכירת דירות, האתר מאפשר העלאת מודעות גם עבור השכרת דירות ובהתאם מספק מידע אודות מחירי השכרת דירות לפי כמות החדרים בדירה. המחיר הממוצע לשכירות בין כל סוגי הנכסים בשכונה הוא 5,500 שקלים.

מחיר ממוצע לשכירות

  1. דירות 2 חדרים – מחיר ממוצע של 4,200 שקלים
  2. דירות 3 חדרים – מחיר ממוצע של 4,800 שקלים
  3. דירות 4 חדרים – מחיר ממוצע של 5,950 שקלים
  4. דירות 5 חדרים – מחיר ממוצע של 7,950 שקלים
  5. דירת גן – מחיר ממוצע של 5,900 שקלים

חינוך

לאור העובדה כי השכונה עתידה לשנות פניה לשכונה צעירה ותוססת, סביר כי תהיה שוקקת גם בילדים ועל כן מדד החינוך של אתר מדלן מהווה מרכיב חשוב להחלטה באם להתמקם בשכונה. בגלל שמדובר בשכונה בתוך העיר תל אביב, חשוב להבין כי לילדים ונוער אשר מתגוררים בשכונה יש המון אפשרויות חינוך ברחבי העיר (חרדי, דתי וממלכתי) החל מגילאי הגן ועד לתיכון. הציון הכולל של בתי הספר בשכונה הוא 54 מתוך 100, ממש בצמוד לממוצע הארצי שהוא 55.

בתי ספר יסודיים

רמת החינוך של בתי הספר היסודיים נחשבת מהגבוהות בארץ עם מגוון בתי ספר יסודיים הנותנים מענה לכל האוכלוסיות. בתי ספר יסודיים אשר קיבלו ציונים גבוהים מאוד במדד מדלן.

  1. בית הספר רוקח, חינוך ממלכתי, בציון 80, הרבה מעל המדד הארצי (56).
  2. בית ספר יסודי מודיעים, חינוך ממלכתי דתי, בעל ציון 97, מהגבוהים בכל הארץ.
  3. בית הספר היסודי תלמוד תורה חב"ד, חינוך חרדי, עם ציון 85.

רחוב לה גוארדיה

המרכז של שכונת יד אליהו הוא רחוב לה גוארדיה אשר חוצה אותה לכל אורכה ממזרח למערב. כיום הרחוב מאופיין ברכבות שיכון ישנות אך כבר ניתן לראות את מימוש ההבטחה של עיריית תל אביב לפתח את השכונה הזאת – פרויקטי פינוי בינוי והתחלת בנייה של גורדי שחקים על הרחוב או סמוך אליו. הרחוב עצמו עתיד להפוך להיות מקום בילוי עם שריון הקומות התחתונות של הבניינים החדשים שנבנים עבור מסחר ובילוי.

אזורי תעסוקה ותעשייה

נוסף על חינוך וקהילתיות, חשובה לא פחות גם ההתייחסות לאפשרויות התעסוקה והתעשייה שהשכונה מספקת לצעירים ולמבוגרים המחפשים בה מענה עבור עבודה והשתכרות. לפי אתר מדלן, החלק הצפון מערבי של השכונה עתיד להכיל מגדלים גבוהים אשר חברות יוכלו למקם בהם את המשרדים שלהם. אלו ייצרו עבור תושבי שכונת יד אליהו אפשרויות תעסוקה והשתכרות בהליכה מהבית, במקביל למאות ואפילו אלפי דירות חדשות למגורים.

באופן כללי שכונת יד אליהו לפי אתר מדלן מאופיינת בעיקר בצמיחה והתחדשות. תשואה של למעלה מ-2 אחוזים במחירי הדירות במקביל למחירי שכירות ומכירה שפויים ביחס למיקום המצוין של השכונה. מדלן מדרגים את החינוך בציון קרוב לממוצע או הרבה מעל הממוצע בבתי הספר היסודיים בשכונה. תוך התחשבות בכל הפרויקטים העתידיים אשר עיריית תל אביב וחברות נדל"ן מתכננות בשכונה, בהחלט מדובר בהשקעה לטווח ארוך ובאופציה נהדרת לצעירים להשתקע.

היכל מנורה מבטחים - יד אליהו
היכל מנורה מבטחים - יד אליהו

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן