כששומעים את המילים מכבי ויד אליהו הדבר הראשון שעולה בראשנו הנו "מכבי תל אביב" קבוצת הכדורסל המפורסמת. אבל לא הרבה יודעים ולצד ההצלחה של הקבוצה שאצטדיון הבית שלה נמצא בשכונה ישנו גם את אחד מסניפי הדגל הגדולים של קופת החולים המפורסמת "מכבי". אז האווירה המכביסטית נשארת ובואו ותכירו קצת את שכונת יד אליהו וקצת את קופת החולים של מכבי. 

אז מהי שכונת יד אליהו? 

מדובר בעצם בשכונה הנמצאת במזרח תל אביב והיא נקראת כך על שמו של אליהו גולומב, אחד ממפקדי ארגון "ההגנה". עיריית תל אביב-יפו בסוף מלחמת העולם השנייה הקימה את השכונה ביוזמתה שלה ושכונה זו הייתה מיועדת לאותם משוחררי הצבא הבריטי לאחר המלחמה. כיום מדובר בשכונה הגדולה ביותר בתל אביב והיא מונה יותר מ6500 משפחות. השכונה מוכרת בעיקר בשל היכל הספורט של מנורה מבטחי שמהווה מגרשה הביתי של הקבוצה העירונית "מכבי תל אביב" וכן בגלל מוקד העליה לרגל של רוכבי הסקייטבורד במדינת ישראל בשל הסקייטפארק "גלית" השוכן גם הוא בשכונה. 

אז מהי קופת החולים מכבי? 

מכבי שירותי בריאות הנה הקופה השנייה בגודלה מבין קופות החולים הקיימות במדינת ישראל. היא קיימת עוד משנת 1940 ומאז שנת 1995 היא פועלת מתוקף חוק יטוח הבריאות הממלכתי כמו כל קופות החולים המוכרות האחרות. כבר בשנת 1940 כאשר היא הוקמה היא הוקמה כאגודה בתוך "מכבי ישראל" אשר הייתה תנועה לא פוליטית בעלת השקפת עולם חופשית ההתנגדה לתורה השיתופית של תנועת העבודה. כיום כפי שניתן להבין מדובר באחת מקופות החולים הגדולות והחשובות במדינת ישראל המבצעת פעולות רפואה רחבות. 

לכן אם אתם זקוקים לטיפול רפואי ואתם חברים בקופ"ח מכבי, אתם תמיד יכולים להגיע לרחוב לה גארדיה 58 בתל אביב ולקבל את השירות של קופת החולים.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן