מגן דוד אדום (או כמו שאנחנו מכירים אותם מד"א) מהווה בתור ארגון ההצלה הלאומי של ישראל. שכונת יד אליהו מהווה בתור השכונה הגדולה ביותר בתל אביב ולכן חוץ מהיכל הספורט של מנורה מבטחים ישנם סניפים רבים של דברים שונים כמו טויוטה למשל, סופרפארם, קופת החולים מכבי ועוד רבים. אז היכן נמצא סניף מד"א באזור? מהי מד"א בכלל? בואו נכיר את סניף מד"א של שכונת יד אליהו. 

יד אליהו – מה זו השכונה הזו בכלל? 

מדובר בשכונה הנמצאת במזרח תל אביב והיא קרויה על שם אחד ממפקדי ההגנה "אליהו גולומב". היום זו השכונה הגדולה ביותר בתל אביב והיא הוקמה בסוף מלחמת העולם השנייה מיוזמתה של עיריית תל אביב- יפו דאז והייתה מיועדת למשוחררי הצבא הבריטי לאחר המלחמה. כיום השכונה מאכלסת יותר מ6500 משפחות ומוכרת בשל היכל מנורה מבטחים המשמש כמגרשה הביתי של קבוצת הכדורסל "מכבי תל אביב". 

ומה זה מגן דוד אדום? 

ארגון ההצלה הלאומי המוכר יותר בראשי התיבות "מד"א" בנוי על פי הדגם של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום והוא אחראי על סיפוק עזרה ראשונה ופינוי נפגעים באמצעות אמבולנסים. מגן דוד אדום (מד"א) היום מהווה אגודת עזרה של מתנדבים שקיבל מעמד של תאגיד לפי החוק. תפקידו הראשוני הנו מתן עזרה ראשונה ופינוי של הנפגעים אך יש לו תפקידים רבים נוספים כגגון הגשת עזרה ראשונה, לימוד עזרה ראשונה, מכירת ציוד לעזרה ראשונה וכן ניהול של שירותי התרמת דם. חוץ מפעילויות רפואיות הארגון גם מבצע פעילויות הומינטריות ואף מחלק סלי מזון לקשישים ונזקקים. 

לכן אם אתם נמצאים באזור ונפגעתם אין לכם מה לדאוג, מאחר וישנו סניף קרוב וצמוד של מד"א בשכונת יד אליהו בכל מקרה צורך.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן