תמיד כאשר יוצאים ממשחק לא משנה אם התשובה הנה תחושת תסכול של הפסד או תחושת שמחה לאחר ניצחון מוחץ יש את השאלה של איפה נאכל. פלאפל הנו אחד ממאכלי הרחוב המטוגנים המסורתיים ביותר ומהווה סימן לאוכל הרחוב הישראלי. יצאתם ממשחק ביד אליהו? הכירו את הפלאפל שיסגור לכם פינה. 

קודם כל מהו פלאפל בכלל? 

מדובר במאכל מזרח תיכוני מסורתי העשוי מגרגרי חומוס או מפול והוא מוגש לרוב בפיתה לצד סלטים, ירקות ורטבים כגון חומוס, סחוג, טחינה, עמבה וכו'. אף אחד לא באמת יודע מאיפה הוא הגיע אבל ישנו הבדל גדול בין הפלאפל שאנחנו מכירים לפלאפל שנמצא במצרים. הפלאפל שאנחנו מכירים ואוהבים מיוצר מגרגרי החומוס לעומת הפלאפל המצרי (יש האומרים כי הוא הקדום יותר והמקורי) עשוי בכלל מפול ולכן ניתן להבחין כי צבעו שונה וכן טעמו שונה מן הפלאפל הירוק שאנחנו מכירים. 

קצת על יד אליהו 

שכונת יד אליהו נקראת על שם אליהו גולומב אחד ממפקדי ההגנה. מדובר בעצם בשכונה הנמצאת במזרח תל אביב וישנם מספר אתרים מוכרים במקום. המקום המוכר ביותר הנו היכל מנורה מבטחים המהווה אולם הספורט של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב אך זה לא מקום הספורט היחיד המוכר באזור. בשנת 2007 הוקם הסקייטפארק המפורסם לכלל הסקייטרים "פארק גלית" והוא מוקד עליה לרגל לאנשים הרוכבים על סקייטבורד מכל הארץ מאחר ומדובר בפארק הסקייט הגדול במדינה. 

אז אם יצאתם לשם רכיבה או ממשחק כדורסל ואתם מעוניינים להנות מאוכל רחוב אמיתי, שדרות יד לבנים 1 הנה הכתובת של פלאפל יד אליהו, תוכלו לסגור פינה עם פיתה טרייה המלאה בכדורי פלאפל חמים לצד סלטים נהדרים, מנה זולה, טעימה והכי חשוב פשוט נהדרת.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן