מגדל טויטה יגאל אלון

לצד נתיבי איילון שוכן ברחוב יגאל אלון בשכונת יד אליהו גורד שחקים הנקרא מגדל טויוטה. אין אדם שעובר באזור אשר לא מבחין בגורד השחקים הענק הזה והוא מהווה כמו מגדלים רבים אחרים דרך להסברים של אנשים אז בואו נכיר קצת את גורד השחקים ואת מי שהקים אותו. 

מהו מגדל טויוטה? 

מדובר בעצם בגורד שחקים במדינת ישראל בעיר תל אביב השוכן ממזרח ובצמוד לנתיבי איילון המוכרים לכולנו. 93 מטר, 23 קומות בעלות כוללת של יותר מ80 מיליון דולר שהושקעו לשם הקמתו. ברחוב יגאל אלון 65 הנמצא בשכונת יד אליהו תוכלו לזכות ולראות את המגדל היפיפייה שהושקעו בו כלכך הרבה משאבים. 

את המבנה הקימו קבוצת ב.ס.ר והקבלן אורי דורי אשר רכשו את המגרש מעיריית תל אביב תמורת 23.7 מיליון דולר. בעצם ניתן לראות כי שלוש הקומות התחתונות של המבנה הן הבסיס לשני המבנים הגבוהים שניצבים עליהן. הבסיס הנו משולשי ועקב ההתקרבות של הבסיס אל נתיבי איילון הוא מסתיים בצידו הצפוני בחוד. 

המגדלים משלבים את מעטפת הזכוכית בחלקה המערבי עם קירוי בגוון תכלת בצד המזרחי. המגדל הדרומי הנו בגובה של 93.15 מטרים והוא מחזיק ב 23 קומות. המבנה הצפוני לעומת זאת מחזיק רק ב 4 קומות והוא מגיע לגובה של 36 מטר. המגדלים מעוצבים בצורה דומה ושומרים על אחידות וכן הם מוסיפים יוקרה מסוימת לשכונה המהווה כשכונה הגדולה ביותר בתל אביב – יפו. 

המגדל משמש כבניין משרדים ברובו אבל מדובר סוכנות שיווק וסלון תצוגה של חברת הרכב היפנית המוכרת טויוטה וכן ניתן לראות בשלט אדום המציג את הלוגו של חברת טויוטה. אז בפעם הבאה שתשמעו על מגדל טויוטה תדעו בדיוק על מה מדובר.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן