תריסים נתפשים כפריטים שפשוט נמצאים בסמוך לחלונות, במטרה לאפשר שליטה מלאה בכניסת אור ואוויר לחלל. בפועל כל תריס משפיע במידה לא מבוטלת על איכות החיים, וגם על המראה של הבית. בהתאם אם אתם צריכים לבחור תריסים חדשים, כדאי מאוד להקדיש תשומת לב לבחירה. כאן בעמוד תמצאו מדריך מפורט שיעזור לכם למצוא את התריס הכי נכון עבורכם.

תריסים חשמליים – מקסימום קלות, מקסימום יעילות

ההמלצה הראשונה היא על תריסים חשמליים. התריסים שעולים ויורדים בלחיצת כפתור פשוטה כבר מותקנים כמובן בבתים רבים, בעיקר כשיש מפתח גדול ביציאה למרפסת או לגינה, וכדאי לשקול את האופציה הזו גם במקומות אחרים.

חשוב לזכור שבזכות השתכללות תהליכי הייצור, המחיר של תריסים עם מנוע פחות גבוה מבעבר, וגם עלות תיקון תריסים חשמליים אם מתרחשת תקלה יחסית נמוכה. לכן, תוכלו למשל לנצל את הגרסה החשמלית גם במטבח, בחלון שהגישה אליו פחות נוחה (בגלל כיריים, תנור וכו'). מקום נוסף שאפשר להתקין בו תריסים חשמליים הוא חדר השינה: דמיינו איך אתם מרימים את התריס בבוקר בלי לקום מהמיטה כדי ליהנות מכניסת אור השמש, ולהפך, מורידים את התריס גם כן בלחיצת כפתור פשוטה כשאתם הולכים לישון – ותוכלו להבין למה אנחנו ממליצים על כך.

חומר הגלם האידיאלי לתריסים מכל הסוגים

גם אם בחרתם בתריס חשמלי וגם אם אתם מעדיפים תריס ידני (הזזה או גלילה), רצוי לבחור עבורו שלבי אלומיניום. הפלסטיק אמנם זול יותר, אבל המראה שלו משדר חוסר השקעה ובנוסף הוא עלול להתעוות תוך זמן קצר עקב חשיפה לשמש. שלבים מעץ יכולים להיות יפים, אבל גם הם מתעוותים ונרקבים עקב חשיפה לרטיבות (שהיא בלתי נמנעת בתריסים בגלל המיקום שלהם).

שלבי אלומיניום לעומת זאת מתאפיינים בעמידות גבוהה מאוד. העמידות היא גם ביחס להפעלת כוח, בזכות החוסן של המתכת הקלה, וגם ביחס למים ולחות, וזאת בזכות שכבת אלומינה. עוד יתרון הוא הקווים הנקיים והמדויקים של האלומיניום, וכדאי לדעת שניתן לצבוע תריס אלומיניום בכל גוון, כולל דמוי עץ. התוצאה: תריסים שמשתלבים באופן מושלם בכל חלל, בדיוק לפי הטעם האסתטי שלכם ובהרמוניה עם שאר האלמנטים בחלל.

תריסים לפי סגנון עיצוב

 

כשהחלל מעוצב בסגנון מודרני, התריסים המתאימים ביותר הם אלה בגווני האפור השונים או בגוון קרם. במטבח שזכה למראה שחור-לבן דרמטי תוכלו להתקין תריס עם שלבים כהים מאוד כדי להעצים את האווירה הדרמטית. בבתים עם עיצוב פנים כפרי, כדאי להעדיף תריסים לבנים או בגווני שמנת. אופציה נוספת במקרה כזה היא תריס שזוכה לצבע יוצא דופן כמו תכלת או ירוק ובכך הופך למוקד תשומת לב שמשדרג במידה ניכרת את יופיו של החלל. גם תריסים בצבע דמוי עץ, כהה או בהיר, מתאימים מאוד לעיצוב פנים כפרי.

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן