בריאות השן היא נושא חשוב כבר מגיל צעיר וחשוב מאוד לקחת את הילדים למעקב אצל רופאי שיניים כבר מבקיעת השן הראשונה, כדי לזהות ולטפל במידת הצורך, בשלבים מוקדים, בבעיות חניכיים או דלקות. כמו כן, להקנות לילד גם הרגלי היגיינה טובים לשמירה על בריאות השן והחניכיים כולל צחצוח יעיל.

חשוב מאוד לבחור רופא שיניים לילדים המתמחה בקהל צעיר בעל הניסיון וההכשרה בתחום אשר יוכל לספק מעטפת תומכת לילדים ולהעניק מענה לצרכים הספציפיים עבורו. בין אם מדובר בדלקת, בדיקה תקופתית, שן שבורה, טיפול שורש או סתימות. 

רופא שיניים מומחה לילדים  בצפון – צריך לבחור בטוב ביותר

במרכז הארץ יש הרבה מאוד קליניקות דנטאליות לכל הקהלים, אבל כאשר גרים מחוץ לתל אביב, באזור צפון, ההיצע פוחת וחשוב כמובן לא להתפשר על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בבחירת רופא שיניים לילדים. לפניכם טיפים כיצד לדעת שתגיעו לרופא הנכון עבורם גם בזירה הצפונית:

בדרך לרופא השיניים הטוב ביותר לילד

לפני הכל, הסתמכו על מוניטין של הרופא כמו המוניטין המרשים שיש לד"ר מרוות חורי. בדקו מהי ההכשרה של הרופא, שנות ותק, האם באמת ההתמחות שלו היא בילדים ובני נוער. למשל, בדקו היכן למד הרופא, האם יש לו תפקידים מרשימים נוספים, למשל, בניהול יחידת רפואת שיניים במרכזים רפואיים. 

שימו דגש על המלצות וחוות דעת חיוביות ממקור ראשון על טיפול שניתן במרפאה על ידי הרופא/ה לילד.
לאחר מכן, יש לברר מהם השירותים המוצעים במסגרת הקליניקה מבדיקות כלליות דרך סתימות, כתרים טרומיים ועד עקירות של שיניים ואיטום חריצי שיניים כאקט מניעה והפחתת דלקתיות ואת הצורך העתידי בסתימות שיכול לחסוך כסף רב ועוגמת נפש עתידית.

חשוב מאוד לבחון מהי רמת המומחיות בכל אחד מהטיפולים על מנת לוודא את איכות ומקצועיות הטיפול. בנוסף, האם קיימת אופציה של תוכנית טיפולים בהתאמה אישית כך שהפציינטים הצעירים באמת יקבלו את הטוב ביותר לאורך זמן בדרך לבריאות פה מיטבית. למידע נוסף לחצו כאן>

טיפול רגיש בילדים רגישים

היות וילדים רבים סובלים מתופעה שנקראת חרדה דנטאלית במיוחד אם הייתה להם בעבר חוויה שלילית שהכניסה אותם למצוקה, חשוב מאוד לתקן את החוויה הזו ולבחור רופא קשוב, סובלני בעל יכולת הכלה, שיודע לדבר לילד בגובה העיניים ולהרגיע אותו וכן בקליניקה נעימה באווירה מרגיעה שמיד משרה שלווה.

היחס של הרופא והניסיון שלו קריטי במיוחד כאשר מדובר בילדים בעלי צרכים פיזיים מנטאליים מיוחדים וכדאי לבחור מומחה שרכש כלים פסיכולוגיים ייחודיים לטיפול בקהל זה. 

כמו כן, כדאי להתייחס לתהליכי אלחוש כמו שימוש בגז צחוק שיכולים מאוד לסייע בהפגת מתחים וכאבים במהלך הטיפול ולבחון מה מוצע וניתן במסגרת הקליניקה מבחינת סדציה ואופציה גם של הרדמה כללית. 

הלוקיישן אף הוא משחק תפקיד חשוב ויש לבחון היכן גיאוגרפית ממוקמת המרפאה על מנת להחליט אם שווה לנסוע עד אליה או אולי היא בכלל בקרבת מקום המגורים והעבודה שלכם ובכלל לא ידעתם על קיומה. כמו כן, אם יש אמצעי תחבורה ציבורית זמינים עבורכם וחניונים סמוכים מסודרים.

היות ויש הפתעות בלתי צפויות עם ילדים כמו ילד שסדק לפתע שן בבית הספר ונזקק לטיפול דחוף, כדאי לברר מבעוד מועד את רמת הזמינות והגמישות של הרופא כדי לבחון גם שתוכלו לקבל מענה מקצועי במהירות ולא לחכות הרבה זמן לתור הבא שיתפנה. שימו לב גם לקביעת תורים למעקב כמו ביקורת ובדיקות קליניות של השיניים, החניכיים והריריות. 

התחשבו בגורמים נוספים חשובים כדי שהילד שלכם יזכה לטיפול שיניים באיכות הגבוהה ביותר ובסביבה ידידותית ותומכת. לכל בעיה שאלה או התייעצות אנחנו במרפאת חורי חיפה נמצאים כאן בשבילכם!

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן